fredag 23 juli 2010

L'art pour l'art

Just nu är det en grymt bra utställning på Hey it's Enrico Pallazo. Alla måste gå och titta! Jag var där på vernissaget och vart helt tagen. Hade inte med mig kameran då så jag gick dit idag för att fota *duktig bloggirl*. När jag kom var inte ljusen tända i altaret, som var min favorit på utställningen. När jag hade fotat varvet runt skrev jag en lapp där jag förklarade att jag skulle posta bilder och skrev ner adressen hit. Då kom det en man så jag berätta vad jag skrev och så. Han sprang och hämtade en tändare och tände alla ljusen i altaret så jag tog typ 100 bilder till. Sen hade jag ett mycket värt samtal med en av mina lärare på kursen om ja, konst.





















Jag stötte på en bekant på vernissaget och så här skrev hon till på chatten efteråt "Älskar den lokalen, hade gärna pratat mer om utställningen. Jag tycker det är jättesvårt med samtidskonst pga kan ej kontextualisera, men det var roligt att gå runt och försöka." Jag svarade att man inte måste analysera konst, hon sa att hon inte kunde låta bli. "Mmmmm konst, det är som en tårta" sa jag, "Man måste lära sig tycka om det?" frågade hon. "Ja kanske så... Kan va äckligt, kan va gott, kan va fint, kan va fult, är aldrig gi!".

Flera visdomsord:


Mer info om utställningen och konstnärerna finns här http://skuppalet.org/

2 kommentarer:

M sa...

"Mmmmm konst, det är som en tårta" sa jag, "Man måste lära sig tycka om det?" frågade hon. "Ja kanske så... Kan va äckligt, kan va gott, kan va fint, kan va fult, är aldrig gi!"

; Wisdom in a box!

Surfergrrl sa...

jag är mkt smart!