fredag 23 juli 2010

Berry guud times

De senaste två dagarna har varit så sjukt värda, har endast gjort grymma grejer. I går, kolla på konst (se förra inlägget), och hängde på saronkyrkans secondhand. Sen jag kom till Göteborg har jag hört talas om saron flera gånger, eh ja, eftersom jag frågar efter loppisar ca hela tiden. Så jag gick dit och ställde mig i kö och went a bit nuts. Handlade örhängen, halsband, ett plastkors, skor, blusar, en byxkjol, en klänning, och massa fula 70tals vykort, hela kånken var full. Tycker det är lite frikyrklig uniform vibb över den röda blusen (se nedan).







I dag på förmiddagen drog jag och Mikey ner till Röda Sten och jag gjorde en wall piece (eh är ej nere med linguan). Har aldrig målat med sprayfärg förut, det var sjukt kul och jag är helt öm i pekfingret. Det kom förbi en snubbe som fråga om vi var nybörjare, tycker de var ganska rude, vad fan visste han om konst, så whatever, jag blev asnöjd (bilder på detta kommer). Alltså bästa dagen, vi såg en skåpbil täckt med airbrushade vargar/hundar, jag cykla in i en stolpe och vi garvade ca hela tiden. När jag kom hem trodde jag jag skulle svimma av utmattning men jag kvicknade till och utförde lite diy på ett par skor jag köpte för typ en månad sen men inte kunnat använda för de bara gled av. Klippte remsor av gammalt t-shirt spill (har fått lite dille på att klippa av t-shirts vid midjan) och knöt fast skorna, mkt avancerat.





Här ovan ser ni hur min arm ser ut, den är prickig i alla färger, fattar inte varf de inte fastnar på bild... Vi gick även till konsthallens bokhandel och jag köpte en moleskin antekningsbok, väldigt vuxen kulturarbetare heheeee. Jag skriver och skissar allt på lösa blad för ja, jag vet inte, det bara blir så. Nu ska jag försöka föra över alla lappar till boken, tänker att det blir roligare om man har en fin och seriös bok. Här nedan är en bild på mitt skrivbord, ganska talande för min organisatoriska förmåga ;P



EDIT: Not so frikyrklig anymore

1 kommentar:

M sa...

Loving Crystall pharao!!!!!