måndag 19 juli 2010

KAN INTE SOVA

Igår natt kunde jag inte sova för min hjärna gick på högvarv och producerade massa idéer. Gick upp och skrev ner en lång lista med grön penna, ser extra maniskt ut. Listan är i rablande form, inga radbrytningar, ingen meningsbyggnad.

"...måla byråer, typ pastell, hälla färg. Massa bilder på väggen i köket. Mexikanskt. Sänghimmel. 70tals mat. Hemma hos reportage. Titta in i garderoben. Sy ihop randiga ärmar med farfars-tshirt. Klistra in hela htmlkoden. Kategorier. Maila Marie. Logga i högerspalten. Tvätta, skaffa assistent, skicka vykort till plugge..."

Så i morse var jag ju skittrött och orkade inte gör något alls. Satt och grina till den här låten (klicka på play i den lilla spelaren och läs vidare) som jag älskade så himla mycket när jag var 18. Det var ungefär då jag kände att det var dags att rycka upp mig, föra över pengar till kortet och ta hojen ner till Ebbes hörna. Hade en högkvalitativ smschatt och köpte lycka för 200 kronor. Båda visade sig vara mycket effektiva hjälpmedel för det goda humöret.



Varning för arrangerade bilder! Var tvungen att utföra lite DIY på t-shirten innan jag fota pga hade skitful brodyr i form av en grön svamp nere i ena hörnet. Hitta massa strumpbyxor, alla fick inte plats på bilden, de vita är tajts med små eifeltorn på, misstänker att de är för barn, gillar ej tajts, vet inte hur jag ska kunna bära (upp) detta plagg. Kniven (det är en brevkniv men men) köpte jag som en present till loverboy. Mycket smart av mig då han kan få den både om det går bra och om det går dåligt i vår relation.

Nu till denna natt, ännu sömndepreverad. Tänker att jag inte är "en sån person", men ja, när jag var liten kunde jag inte sova för jag hade sån ångest, bland annat över att jag inte skulle kunna sova. Numera sover mycket bra för de mesta, sover 8 timmar i sträck, inga kisspauser, vaknar pigg osv. Tycker det är konstigt att jag inte kan sova, har gått upp tidigt varje dag, gjort allt enligt konstens alla regler för att vända på dygnet. Mamma trodde att jag kanske inte behövde sova mer just nu, det är ju ljust å så, mycket att tänka på osv. Jag har ont "uppe" i magen, tror pga platsen att det inte är premensverk och drar slutsatsen att orsaken är min middag.


Detta är då en "brinner", breakfast-dinner. Extra lyxigt med grapefrukt, fick köttsliga lustar när jag såg dom i affären, gissar att min kropp behövde c-vitamin. En annan sak som får mig att vilja SPY just nu är den här bilden:


Vad ska detta betyda, kvinnor = gott man tar när man är sugen? Godiset symboliserar att kvinnan är till för att behaga? Godiset ska distrahera oss från att tänka på underliv? Fittan ska vara som godis? Är det fotografens syfte att övertyga oss om att trosor inte har någonting med fittor alls att göra? Alltså jag vet inte vad som är mest perverst, själva bilden eller att hon (gissa vem) antagligen inte reflekterat över signalerna den här bilden sänder. Räcker det inte med att själva trosorna ser ut att vara gjorda i cellofanpapper? Alltså de är fina, helt med på de, denna tjejen gillar fina trosor, inte så. Vet därför också att dessa kommer fylla sina funktioner (sitta på plats, hålla snippan glad, hålla flytningar kvar i trosan och inte i byxorna, osv) till ca 0% . Om jag var yngre hade jag säkert känt mig mycket dum och ofräsch som inte hade en kropp som kunde hantera dessa trosor. Jag misstänker starkt att upphovskvinnan till denna bild ser ut som Barbie där nere.

Hehe minns sist jag köpte trosor, typ två veckor sen. Skulle handla mat på Netto. Browsade deras softa saker som vanligt, nöp i pikétröjor från Fila t ex. Hittade ett tvåpack trosor för 30 spänn. Killen i kassan, som alltid är lite nervös och fnissar lätthysteriskt, kom helt ur balans. Åh juste han var skitrolig, hade scannat in folköl, toapapper, ägg och trosor, "hehe, kan vi se vad det blir för kul av det här". Haha! Tycker det var skitkul sagt.

EDIT: Hittade den här bilden hos en annan bloggare som hade fått gratistrosor från samma företag. Orkar inte göra en analys, kul bild, kul ihop med den ovan.

Inga kommentarer: